Zadzwoń do nas:

508 333 311

Email:

biuro@grupaabramczyk.pl

Godziny otwarcia:

Poniedziałek-Sobota 10:00-20:00


Koszty transportu samochodu z USA -cło, akcyza, VAT



Najczęściej zadawanym pytaniem, jakie słyszymy


Ile to wszystko kosztuje?


Wiele osób chce wylicytować auto za 10 000$ I zapłacić na gotowo w Polsce 40 000tys zł


Dla wszystkich tych, którzy mają podobne myślenie bądź w ogóle nie wiedza, z jakimi opłatami wiąże sie sprowadzenie samochody ze stanów zapraszam do czytanie artykułu poniżej.


Zaczynając od początku


Zgłasza sie klient jest zainteresowany autem z USA chce licytować do  10 000tys $

Udaje sie wygrać aukcje, co wiąże się z pierwszymi opłatami jak prowizja aukcyjna.
Uzależniona ona jest od kwoty wylicytowanego pojazdu, czyli czym auto droższe tym zapłacimy wyższą prowizję. Minimalna kwota to ok 300$, ale może ona wynieść nawet i 1500$


Kolejnym etapem jest holowanie zależne od tego, w którym stanie znajduje się samochód. Jeśli jest blisko portu zapłacimy 200 $, z Seatle będzie to kwota 800 $


Aby samochód mógł trafić do Bremenhaven będzie płynął promem w kontenerze. Auta wysyłamy z 5 portów( Los Angeles, Savannah, Houston, Newark, Chicago)

Zależy, z którego portu wypłynie - miejsce w kontenerze będzie się wahać między 750 a 1250$. Niezależnie od tego ile samochodów kupiliśmy. Każdy kolejny samochód to dodatkowe miejsce w kontenerze za które musimy zapłacić.


Do tego drobne opłaty za przelew do USA 50$ i przesyłkę dokumentów 80 $


Auto płynie, a to dopiero początek opłat, ponieważ najwięcej kosztów to opłaty celne.

W zależności czy auto kupujemy na firmę czy na osobę prywatną opłaty będą się trochę różnić.





OSOBA PRYWATNA


Cło (płatne w Niemczech) 10 %

VAT (w Niemczech) 19%

Akcyza (płatna w Polsce) uzależniona od pojemności silnika do 2.0L - 3.1%,
powyżej 2.0L - 18,7%

 


FIRMA


Cło (w Niemczech) 10%

Akcyza( Polska) bez zmian zależny od pojemności silnika 3.1% lub 18,7 %

VAT (Polska)23%



WSZYSTKIE OPŁATY NARASTAJĄCE ( w oby dwu przypadkach)






Jeśli mamy firmę z NIP-em europejskim możemy zrobić dostawę
wewnątrz-wspólnotową to znaczy przesunąć VAT i rozliczyć w deklaracji. Czyli fizycznie VAT-u w Niemczech płacić nie będziemy, ponieważ zostanie rozliczony, w co miesięcznej deklaracji, jako dostawa wewnątrz wspólnotowa.
Do tego potrzebny nam także będzie numer EORI, który można zdobyć w kilka dni. 


Nasza prowizja za kompleksową obsługę wynosi 5% od ceny wylicytowanej na aukcji
( nie mniej niż 600$ )




Końcowy koszt auta za 10 000tys. z Chicago z silnikiem do 2.0L wyniesie 62 700zł