Zadzwoń do nas:

511 222 244

Email:

biuro@grupaabramczyk.pl

Godziny otwarcia:

Poniedziałek-Sobota 10:00-20:00


Transport auta z usa - krok po kroku

Transport auta z usa

Transport auta z USA krok po kroku. 

Bez względu na to czy importujemy sami czy korzystamy z usług firmy importowej, transport auta z USA zbytnio się nie różni. Poniżej przedstawię krok po kroku z jakich etapów składa się procedura aby auto trafiło do Polski. 


Kiedy mamy już zakupiony pojazd bez znaczenia czy od osoby prywatnej czy kupiliśmy auto na aukcji w USA, trzeba będzie zorganizować transport. Musimy dostarczyć auto do firmy, która zapakuje nam pojazd do kontenera i dostarczy do portu. Aby zorganizować to samemu najlepiej mieć kogoś na miejscu kto znajdzie odpowiednią firmę.


Na każdym etapie drogi trzeba pamiętać o dokumentach takich jak tytuł własności bez którego nie wywieziemy auta poza granice USA. Kierowca musi pamiętać o zabraniu dokumentu. Firma wysyłkowa będzie także potrzebować Bill of sale czyli dokumentu sprzedaży. Kiedy auto znajdzie się już w porcie z kompletem wszystkich dokumentów trzeba zarezerwować miejsce w kontenerze. Po rezerwacji (bookingu) musimy poczekać w kolejce do zapakowania. Po zapakowaniu dostajemy fakturę, którą musimy opłacić. Jeśli nie opłacimy faktury nie dostaniemy zwolnienia, co skutkuje brak możliwości odprawy w Niemczech.


Dostajemy numer wysyłki, który możemy śledzić na stronie linii wysyłkowej oraz szacowany czas przypłynięcia statku do Niemiec. 


Procedura w Niemczech

Kiedy statek przypływa a auto jest zwolnione zostaje rozpakowane przez agencje celną w Niemczech a my musimy dostarczyć pełnomocnictwo i faktury za auto do oclenia. Czas clenia jest różny, wszystko zależy od decyzji Niemickich celników.. Często się także zdarza że trzeba dostarczać dodatkowe dokument i zaświadczenia. Kiedy wszystko jednak pójdzie gładko możemy opłacić koszty odprawy celnej i organizować transport, który dostarczy nam auto do Polski. 


Jak widać na import auta z USA składa się wiele pozycji. Robiąc to samemu pierwszy raz narażamy się po drodze na pewne ryzyka. Jeśli nie mamy sprawdzonych pośredników lepiej zlecić to firmie która zajmuje się tym od lat bo paradoksalnie płacimy za pośrednictwo 600 $ ale wychodzi to taniej, ponieważ pośrednik dużo wysyła przez co ma lepsze ceny niż pojedynczy klient. Dodatkowo niepotrzebnie narażamy się na stres i kłopoty. Dlatego lepiej powierzyć to komuś kto się na tym zna i przeprowadzi nas przez cały proces bezproblemowo.